Engie is een van de grootste energieleveranciers in België en van oorsprong een Frans bedrijf. Het bedrijf biedt een breed scala aan energieproducten en diensten aan, waaronder elektriciteit, gas, groene energie en energiebeheer. Engie is ook actief in de productie en distributie van energie. Engie is in België actief sinds 1997, toen het het Belgische energiebedrijf Electrabel overnam. Het bedrijf heeft heel wat klanten in België, zowel particulieren als bedrijven.
Als u een klant van Engie bent, kunt u de klantendienst contacteren bij vragen of problemen. Typische problemen zijn vragen over uw factuur of betaling van energie, vragen over uw energiecontract, een probleem over het niet doorkomen van elektriciteit of gas, het afsluiten van een nieuw contract of het wijzigen van een bestaand abonnement.
Hier zijn enkele voorbeelden van zaken waarvoor u de klantendienst van Engie Electrabel zou kunnen bereiken:
- Wat is mijn huidige energietarief? Is dat vast of variabel
- Ik wil graag mijn betalingsgegevens wijzigen, kunt u dat voor mij in orde brengen?
- Ik heb een probleem met mijn elektriciteit of gas, kunt u dat oplossen voor mij?
Laat ons samen door de mogelijkheden gaan om contact op te nemen met de Engie klantendienst:
Via telefoon
Het telefoonnummer waarop u de klantendienst kan bellen is 078 35 33 33.
De openingsuren van de klantenservice per telefoon zijn:
- Van maandag tot vrijdag: 8u00 – 19u45
- Op zaterdag: 9u00 – 12u45
Via live chat
Op de contactpagina van Engie vind je een live chat mogelijkheid. Ook op die manier krijg je meteen antwoord op je vraag. De openingsuren van de chat zijn:
- Van maandag tot zaterdag: 8u00 – 22u00
- Op zondag en feestdagen: 9u00 – 17u30
Via contactformulier
Je kan rechtstreeks gebruik maken van het Engie contactformulier
Via sociale media
U kunt de klantendienst ook bereiken via Facebook Messenger.
Via een brief per post
Communiceer je liever per brief? Stuur een brief, al dan niet aangetekend, naar het volgende adres:
Engie Electrabel
T.a.v. De klantendienst
Simon Bolívarlaan 36
1000 Brussel
Reken hier wel wat extra tijd voor de post die onderweg is. Na ontvangst van je brief zal Engie je doorgaans contacteren binnen de 2 tot 3 werkdagen.
Engie winkel
Conclusie
De Engie klantendienst is bereikbaar via heel wat verschillende kanalen. Als je een dringende vraag hebt, kan je best telefonisch contact opnemen om meteen antwoord te krijgen. Voor minder dringende vragen kan je Engie Tribe, Facebook Messenger, een winkelpunt of het postadres gebruiken.
Tip: Vergelijk regelmatig
Het is een goed idee om je abonnement regelmatig tegen het licht te houden om te zien of je tarieven nog steeds goed zitten. Bekijk daarom ook zeker eens onze vergelijking van GSM abonnementen en internet abonnementen.
Disclaimer
De informatie op deze webpagina is informatief bedoeld en niet bedoeld als juridisch advies. De informatie is gebaseerd op de informatie die Engie op haar website heeft gepubliceerd. Wij kunnen geen garanties geven voor de juistheid of volledigheid van de informatie. U dient altijd de voorwaarden van uw Engie abonnement en de Engie website te controleren voor de meest actuele informatie over de mogelijkheden van de Engie klantendienst.