Orange Belgium is een dochteronderneming van de Franse Orange Groep, een van de meest toonaangevende telecomoperatoren in Europa. Orange Belgium is de tweede grootste telecomoperator in België. Het bedrijf biedt een breed scala aan telecomdiensten aan, waaronder mobiel telefonie, internet, televisie en vaste telefonie. De hoofdzetel van Orange bevindt zich in Evere nabij Brussel.
Als u een klant van Orange bent, kunt u de klantendienst contacteren bij vragen of problemen. Typische problemen zijn vragen over uw factuur, technische problemen, het regelen van een verhuis, het afsluiten van een nieuw abonnement of het wijzigen van een bestaand abonnement.
Mogelijke vragen die je de Orange klantendienst zou kunnen stellen:
- Waarom heb ik een extra factuur gekregen?
- Waarom valt mijn Wi-Fi verbinding regelmatig weg?
- Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?
De Orange klantendienst is bereikbaar via verschillende kanalen waarop u met hen contact kan opnemen voor al uw vragen, waaronder:
Per telefoon
Het telefoonnummer van de klantendienst is: 5000 (gratis nummer wanneer je in België bent)
Bel je vanuit het buitenland? Dan moet je het volgende nummer bellen: +32 2 745 95 00
De openingsuren van de klantenservice per telefoon zijn:
- Van maandag tot zaterdag : 8u00 – 20u00
- Op zondag en feestdagen : 10u00 – 18u30
Tip: Wanneer je naar Orange belt, bereid je dan goed voor want als eerste stap moet je meteen kiezen uit het volgende keuzemenu:
- Vraag over je factuur of betaling
- Vraag over de Orange tarieven en diensten
- Vraag over verhuis of stand van zaken over een installatie of activatie
- Technische hulp
Via de Orange tribe
Je kan je vraag stellen aan de Orange tribe. Dit is een soort van online community rond Orange producten waar iedereen elkaar tracht te helpen.
Via sociale media
U kunt de klantendienst ook bereiken via Facebook Messenger.
Postadres van Orange
Communiceer je liever per brief? Stuur een brief, al dan niet aangetekend, naar het volgende adres:
Orange Belgium
T.a.v. De klantendienst
Bourgetlaan 3
1140 Evere (Brussel)
Reken hier wel wat extra tijd voor de post die onderweg is. Na ontvangst van je brief zal Orange je doorgaans contacteren binnen de 2 tot 3 werkdagen.
Orange winkel
Sta je liever oog in oog met iemand of wil je je probleem aan een medewerker kunnen tonen? Dan is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om naar een Orange winkelpunt te stappen.
Conclusie
De Orange klantendienst is bereikbaar via heel wat verschillende kanalen. Als je een dringende vraag hebt, kan je best telefonisch contact opnemen om meteen antwoord te krijgen. Voor minder dringende vragen kan je Orange Tribe, Facebook Messenger, een winkelpunt of het postadres gebruiken.
Tip: Vergelijk regelmatig
Het is een goed idee om je abonnement regelmatig tegen het licht te houden om te zien of je tarieven nog steeds goed zitten. Bekijk daarom ook zeker eens onze vergelijking van GSM abonnementen en internet abonnementen.
Disclaimer
De informatie op deze webpagina is informatief bedoeld en niet bedoeld als juridisch advies. De informatie is gebaseerd op de informatie die Orange op haar website heeft gepubliceerd. Wij kunnen geen garanties geven voor de juistheid of volledigheid van de informatie. U dient altijd de voorwaarden van uw Orange abonnement en de Orange website te controleren voor de meest actuele informatie over de mogelijkheden van de Orange klantendienst.