Telenet Klantendienst: Hoe contact opnemen?

Telenet is een Belgische telecomoperator die televisie, internet, vaste en mobiel telefonie aanbiedt. Het telecombedrijf heeft stevige voet aan grond in Vlaanderen en is samen met Proximus marktleider.

Als u een klant van Telenet bent, kunt u de klantendienst contacteren bij vragen of problemen. De klantendienst is bereikbaar via verschillende kanalen. Typische problemen zijn vragen over uw factuur, technische problemen met uw internet of televisie, een vraag over een van de producten of u bent van plan te verhuizen en wil uw telecompakket overzetten naar een nieuw adres.

De Telenet klantendienst is bereikbaar via verschillende kanalen waarop u met hen contact kan opnemen, waaronder:

Per telefoon

Het telefoonnummer van de klantendienst is: 015 66 66 66.

Als u een dringend probleem heeft, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de klantendienst. U wordt dan direct in contact gebracht met een medewerker die u kan helpen.

De openingsuren per telefoon zijn afhankelijk van uw keuze in het keuzemenu. Er zijn namelijk 5 opties in het telefonisch keuzemenu:

  1. Een factuur of aanrekening: Maandag tot vrijdag van 8u tot 17u30
  2. Een technische vraag: Maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en weekend en feestdagen van 9u tot 20u
  3. Een Telenet dienst bestellen of aanpassen: Maandag tot vrijdag van 8u tot 20u. In het weekend en zaterdag van 9u tot 17u30.
  4. Een verhuis of overname: Maandag tot vrijdag van 8u tot 20u. In het weekend en zaterdag van 9u tot 17u30.
  5. Een Telenet dienst opzeggen: Maandag tot vrijdag van 8u tot 20u. In het weekend en zaterdag van 9u tot 17u30.

Via website

U kunt de klantendienst ook online bereiken via de website van Telenet. Op de website vindt u een chatfunctie en een contactformulier.

Via sociale media

U kunt de klantendienst ook bereiken via sociale media:

  • WhatsApp: Stuur een Whatsapp bericht naar +32 468 00 10 98.
  • Facebook Messenger: Ga naar de Telenet Facebook pagina en stuur hen rechtstreeks een bericht via Messenger

Postadres van telenet

Communiceer je liever per brief? Stuur een brief, al dan niet aangetekend, naar het volgende adres:

Telenet BV
T.a.v. De klantendienst
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Reken hier wel wat extra tijd voor de post die onderweg is. Na ontvangst van je brief zal Telenet je contacteren binnen de 2 werkdagen.

Telenet winkel

Sta je liever oog in oog met iemand of wil je je probleem aan een medewerker kunnen tonen? Dan is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om naar een Telenet winkelpunt te stappen.

Klacht indienen bij Telenet

Wordt je via geen enkel kanaal geholpen bij Telenet of weigert Telenet je abrupt te helpen? Dan kan je steeds een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Conclusie

De Telenet klantendienst is bereikbaar via heel wat verschillende kanalen. Als je een dringende vraag hebt, kan je best telefonisch contact opnemen of de live chat gebruiken om meteen antwoord te krijgen. Voor minder dringende vragen kan je het contactformulier, Whatsapp, Facebook Messenger of het postadres gebruiken.

Tip: Vergelijk regelmatig

Het is een goed idee om je abonnement regelmatig tegen het licht te houden om te zien of je tarieven nog steeds goed zitten. Bekijk daarom ook zeker eens onze vergelijking van GSM abonnementen en internet abonnementen.

Disclaimer

De informatie op deze webpagina is informatief bedoeld en niet bedoeld als juridisch advies. De informatie is gebaseerd op de informatie die Telenet op haar website heeft gepubliceerd. Wij kunnen geen garanties geven voor de juistheid of volledigheid van de informatie. U dient altijd de voorwaarden van uw Telenet-abonnement en de Telenet website te controleren voor de meest actuele informatie over de mogelijkheden van de Telenet klantendienst.

Scroll naar boven